Nuo šiol statant, modernizuojant arba kapitališkai rekonstruojant gyvenamuosius ir negyvenamuosius pastatus, jų parkingo aikštelėse elektromobilių įkrovimo prieigų turės būti įrengta ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendrų automobilių stovėjimo vietų skaičiaus.
„Daugelis elektromobilių vairuotojų skundžiasi nepakankama infrastruktūra – reglamento pakeitimu sprendžiame šį trūkumą. Elektromobilių era neišvengiamai prasidėjo, todėl pradedant naujas statybas ar rekonstrukciją reikės atsižvelgti į elektrinio amžiaus judumą“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Likusiose automobilių stovėjimo vietose turės būti įrengiama elektros tinklų infrastruktūra – elektros kabelių kanalai su elektros kabeliais – kad esant poreikiui jose būtų užtikrinta elektromobilių įkrovimo galimybė. Šis reikalavimas taikomas ir rekonstruojant ar remontuojant gyvenamųjų pastatų atviras automobilių stovėjimo aikšteles nuo 5 ir daugiau stovėjimo vietų.
Lengvai prieinama infrastruktūra sumažins įkrovimo prieigų įrengimo išlaidas atskiriems savininkams ir užtikrins, kad elektra varomų transporto priemonių naudotojai turėtų galimybę naudotis įkrovimo prieigomis.
Tai numato naujas statybos techninis reglamentas, kurį pasirašė aplinkos ministras. Šitie pakeitimai galios rekonstruojant tiek gyvenamuosius (pavyzdžiui, daugiabučius), tiek negyvenamuosius (pavyzdžiui, prekybos centrus) pastatus, tokia pati tvarka veiks atnaujinant stovėjimo aikšteles.
Elektromobilių stotelių įrengimui numatoma teikti ES paramą, kuri suplanuota Atsparumo ir atsigavimo fondo (RRF) ir ES struktūrinių fondų lėšomis.
Aplinkos ministerijos nuotrauka